Palautus ja peruutus


Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa etäkaupassa tekemänsä tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on erikseen etukäteen ilmoitettava palautuksesta/peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä.

Asiakkaalle hyvitetään

Tuotteen hinta palautetaan täysimääräisenä, mikäli tuote on edelleen täysin myyntikuntoinen. Jos mahdollista, tuote tulee olla alkuperäispakkauksessaan. Käytetyn tuotteen hyvityksestä myyjällä on oikeus vähentää sen arvonalennusta vastaava summa. Alla tarkemmat ohjeet palautustoimenpiteistä.

Verkkokauppa ei palauta tilauksen lähettämisestä syntyneitä alkuperäisiä toimituskuluja, sen sijaan palautuslähetyksen voi jättää maksutta Matkahuollon ja postin toimipaikkoihin tai siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu. Tuotteen voi palauttaa maksutta myös myymäläämme.

Palautusohjeet:

Palautukset ja reklamaatiot tehdään Maksuturvan tarjoamassa Verkko-ostajan palveluissa, johon saat linkin maksuvahvistusviestissä.

1. Tee palautus-/peruutusilmoitus

Rahanpalautuksen saat nopeimmin ja helpoimmin tekemällä Palautusilmoituksen Maksuturvan Verkko-ostajan palvelussa kohdassa Tyytyväisyystakuu. Linkin palveluun löydät Maksuturvan lähettämästä Toimeksiannon vahvistus -sähköpostiviestistä. Valitse haluamasi Tyytyväisyystakuun toiminto (palauta tuotteita tai peruuta tilaus). Valitse palauttamasi tuotteet ja kappalemäärät. Jos et ole vielä vastaanottanut tuotteita, valitse peruuta tilaus. Jos maksoit ostoksen verkkopankkimaksuna, täytä myös tilinumerosi. Tyytyväisyystakuu-palvelu on käytössäsi ympäri vuorokauden.

2. Pakkaa tuote/tuotteet

Pakkaa tuote ja kaikki siihen kuuluvat osat huolellisesti. Käytä mieluiten pakkausta, jossa tuote on lähetetty sinulle.

3. Vie paketti postiin / matkahuoltoon / lähettäjänä toimineen jälleenmyyjän myymälään

Vie palautus postin tai matkahuollon toimipisteeseen asiakaspalautuksena ja mainitse lähetyksen mukana tulleessa palautusohjeessa mainittu kuljetussopimustunnus. Tunnuksella lähetys ohjautuu vastaanottajan maksettavaksi, palautuskulu peritään sinulta hyvityksen yhteydessä.

Voit palauttaa tavaran myös siihen postin pakettiautomaattiin, josta toimitus on alun perin noudettu käyttämällä samaa lokerokoodia kuin noutaessasi tilausta.

Säilytä palautuksesta saatu kuitti. Tavaran lähetys on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä.

Paketin voi palauttaa maksutta viemällä sen tilausvahvistuksen kera myymälään.

Kun Tarvikekeskus Oy:n Verkkokauppa on vastaanottanut ja käsitellyt palautuksen, se kuitataan peruutetuksi, jonka jälkeen Maksuturva hyvittää palautussumman asiakkaan käyttämän maksutavan kautta.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tarvikekeskus Oy:n Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Tällaisesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.